Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności szkoły jest nauczanie i wychowanie uczniów.
Dyrektor szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego.
Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- odroczenie obowiązku szkolnego,
- wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko pięcioletnie,
- spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą,
- indywidualny program lub tok nauki,
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywają się na zasadach określonych w obowiązującym rozporządzeniu w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Podstawę programową określa rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Osoby i organy sprawujące funkcje i ich kompetencje
Organami Szkoły Podstawowej nr 378 są:
- Dyrektor Szkoły
- Rada Pedagogiczna
- Samorząd Uczniowski
- Rada Rodziców
Kompetencje i zadania organów określa Statut Szkoły Podstawowej nr 378.
Rada Pedagogiczna, Samorząd Uczniowski i Rada Rodziców uchwalają regulaminy swojej działalności, które nie mogą być sprzeczne z przepisami prawa oświatowego i statutem szkoły.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 05-09-2022 - Edycja treści
- 29-08-2022 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 97